Feature Top (Full Width)

Sunday, April 4, 2010

Mesej untuk seseorang....


ibu... ayah... abang... akak.. 
maafkanku.. aku banyak buat salah.. suka menyusahkan kamu semua..ibu.. aku ingin menjadi orang sepertimu.. tabah ketika melahirkanku.. sesetabah kau membesarkan dan mendidikku..
ayah...
ko tetap di hatiku.. aku ingin gigih sepertimu... aku bangga denganmu usahamu...
emak.. aku amat menyayangimu..
ayah.. aku sayang ayah...
maafkanku... aku sepatutnya membanggakanmu sesebangga ibu dan ayah di saat melahirkanku..
 ________________________________________________________

ya Allah..
Engkau ampunilah dosaku ini..
ya Allah..
ko terimalah taubatku ni...
ya Allah...
aku memohon kepada mu..
aku insan yang lemah...
aku lalai...
aku alpa...
nafsuku telah menguasai ku
aku lemah.. 
aku tak berdaya menolak segala pujuk rayu..
Syaitan mudah menjinakkan ku..
ya Allah..
Masihkah ada ruang buat diriku untuk taat kepada-MU..
aku perlukan hidayahmu ya Allah..


 p/s
sesungguhnya Allah maha penerima taubat.. masih belum terlambat untuk kita.. apa yang berlaku.. telah berlaku.. adakah kita boleh undurkan balik?.. sesali apa yang berlaku... jangan kita ulanginya lagi..


sesungguhnya Allah itu maha menerima taubat..
"Seorang hamba melakukan dosa, dan berdo'a: Ya Tuhanku, aku telah melakukan dosa maka ampunilah aku. Tuhannya berfirman: hamba-Ku mengetahui bahwa dia mempunyai Tuhan yang akan mengampuni dan menghapus dosanya, maka Aku ampuni hamba-Ku itu. Kemudian waktu berjalan dan orang itu tetap seperti itu hingga masa yang ditentukan Allah SWT, hingga orang itu kembali melakukan dosa yang lain. Orang itupun kembali berdo'a: Ya Tuhanku, aku kembali melakukan dosa, maka ampunilah dosaku. Allah SWT berfirman: Hamba-Ku mengetahui bahwa dia mempunyai Tuhan Yang mengampuni dan menghapus dosanya, maka Aku ampuni hamba-Ku itu. Kemudian ia terus dalam keadaan demikian selama masa yang ditentukan Allah SWT, hingga akhirnya ia kembali melakukan dosa. Dan ia berdo'a: Ya Tuhanku, aku telah melakukan dosa, maka ampunilah daku. Allah SWT berfirman: Hamba-Ku mengetahui bahwa ia mempunyai Tuhan Yang mengampuni dan menghapus dosanya. Maka Aku telah berikan ampunan kepada hamba-Ku, (diulang tiga kali) dan silahkan ia melakukan apa yang ia mau" [Hadits Muttafaq alaih: lihat: al Lu'lu wa al Marjan (1754) dan lihatlah: Fathul Bari juz 13 hal. 46 dan setelahnya]. 


p/s mesej ini memag ada mengena dengan seseorang.. harap mesej ini sampai...

No comments: