Feature Top (Full Width)

Friday, October 15, 2010

Hati-Hati di Jalan Raya::


Assalamualaikum wbt..
lame x update blog ni sbb bz kut or line kpmipg-guest or student ni sedikit bermasalah tp rasanya diri sendiri perlu bermuhasabah.. 'di mana ada kemahuan di situ ada jalan'. Kata-kata hikmat inilah sedikit memberi motivasi untuk terus berusaha dan terus berusaha.


Petang semalam (13/10/2010), saya diberitahu seorang sahabat ipg kita iaitu Fakaruddin (betul x eja) pelajar pj sem 2 terlibat dengan kemalangan dan sekarang masih berada di wad Hospital Kajang. Keadaan dia sekarang sudah stabil walaubagaimapun masih perlu di tahan di wad dalam beberapa hari lagi. Moga sahabat kita cepat sembuh dan sama-samalah kita semua doakan.


Tertimbul di fikiran, kenapa boleh dikatakan kes kemalangan melibatkan sahabat ipg kita boleh dikatakan kerap berlaku. Mungkin kerana pelajar ipg kita kebanyakkan duduk di luar dan terdedah kepada kemalangan jalan raya. Justeru semua perlu berhati-hati semasa memandu...


Di sini satu tip ingin saya kongsikan untuk para pemandu iaitu bacaan doa naik kenderaan. 


Jika doa ini kita amalkan, Insya'Allah Allah akan lindungi kita dari sebarang kecelakaan jalan raya. Hanya Dia yang maha pemurah lagi maha penyayang.


sekian..


No comments: