Feature Top (Full Width)

Sunday, October 2, 2011

Guru pelatih pun boleh buat.

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.

Pada bulan September yang lepas, pelbagai program Institut yang dianjurkan oleh guru pelatih sendiri telah selamat dilaksanakan dengan jayanya.

Antara program yang telah berjaya dilaksanakan ialah Karnival Sukan IPG IK yang melibatkan dua medan sukan yang telah memperlihatkan aksi masing-masing, iaitu ragbi dan bola tampar yang telah diadakan 24-25 September 2011.


Pelbagai aksi menarik sempat dirakamkan sepanjang berlangsungnya karnival sukan selama dua hari itu.
Pasukan bola tampar IPG Kampus Ilmu Khas yang diberi nama VOLKIK


Pasukan Ragbi IPG IK, dengan jolokan nama LYCAN A dan B ( Jersi hijau & merah ) beraksi lincah mengharungi halangan dari pihak lawan.


Seterusnya ialah Karnival Matematik Pendidikan Khas yang telah dianjurkan oleh guru-guru pelatih opsyen pendidikan khas PISMP semester 2 pada 26 September 2011 bertempat di Dewan Dato Razali Ismail. Program ini juga turut melibatkan beberapa buah sekolah rendah yang membawa murid pendidikan khas untuk menyertai dan bersama-sama menjayakan karnival berkenaan.



Pada 29 September 2011 pula, guru-guru pelatih opsyen Pendidikan Jasmani PISMP semester 2 ( G 2.5 & G 2.6 ) menganjurkan Pameran Kesihatan dan Seksualiti yang bertempat di ruang legar perpustakaan IPG IK.



Pada 26, 28 dan 30 September pula, Persatuan Guru Pelatih Islam ( PGPI ) menganjurkan Program Smart Solat, bertempat di Surau At-Ta'dib IPG IK. Program ini diadakan setiap kali selepas solat fardhu maghrib dalam sesi kuliah maghrib. Ketiga-tiga slot kuliah itu disampaikan oleh penceramah jemputan, Ustaz Abdul Fatah Yusuf.


Tahniah diucapkan kepada semua guru pelatih yang terlibat secara langsung atau tidak dalam program-program yang telah dilaksanakan, sebagai penganjur atau tidak. Perkara yang paling penting ialah pengalaman yang kita dapat daripada penganjuran-penganjuran program seperti ini boleh diaplikasikan apabila menjadi seorang guru kelak.

No comments: