Feature Top (Full Width)

Thursday, January 19, 2012

Santai, tapi bermakna - Malam Santai Siswa

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم dan selamat sejahtera kepada semua warga kampus.

Alhamdulillah, syukur, masih diberi peluang untuk semua warga kampus, baik di luar dan juga yang tinggal di dalam kampus berkumpul bersama-sama dalam satu program yang baik untuk semua,iaitu Malam Santai Siswa yang dianjurkan oleh pihak Jabatan Pengajian Islam dan Moral serta Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) dan dibantu oleh Persatuan Guru Pelatih Islam ( PGPI).



Program Malam Santai Siswa ini dimulakan dengan bacaan tarannum Al-Quran yang dialunkan oleh saudara Halim bin Salleh, PISMP Pendidikan Jasmani semester 7.



Selepas itu, saudara Huzaifi, selaku mantan YDP JPP naik ke pentas untuk menyampaikan ucapan beliau sekaligus memberikan amanat kepada semua sahabat guru pelatih dan juga para hadirin yang datang pada malam itu sebelum membubarkan barisan Jawatankuasa Perwakilan Pelajar yang lama sebelum bertukar tangan kepada barisan kepimpinan yang baharu.



Apa yang menariknya prgram Malam Santai Siswa ini ialah program ini menampilkan seorang selebriti yang tidak asing lagi dalam arena muzik tanahair, saudara Shamrin atau lebih dikenali sebagai Sham Kamikaze.

Awal penglibatan beliau sebelum menceburkan diri dalam dunia da'wah seperti yang diketahui pada masa ini ialah beliau pernah menganggotai sebuah band Hard Rock, Kamikaze dan telah berjaya mengeluarkan 4 album ketika masih lagi bersama kumpulan Kamikaze.



Beliau dijemput dalam program ini adalah tidak lain dan tidak bukan untuk menarik seramai mungkin warga kampus untuk datang ke program ini, agar dapat sama-sama berkongsi manfaat daripada pengisian yang disampaikan melalui forum ringkas.
Dalam forum tersebut, beliau menceritakan sedikit sebanyak pengalaman hidupnya ketika zaman kegemilangan beliau dalam arena muzik tanahair sehinggalah beliau menceburi bidang da'wah.



Setelah itu, Saudara Sham meneruskan persembahan gitar solonya.
Persembahan yang menarik.
Beliau memainkan 3 buah lagu, lagu pertama ialah instrumental "Ketika Cinta Bertasbih", yang kedua lagu yang pernah dipopularkan oleh Carlos Santana dan lagu yang ketiga ialah lagu ciptaan beliau sendiri, yang diberi tajuk Tangisan keinsafan.





InsyaAllah, diharapkan agar program seperti ini dapat diterus dan diperbanyakkan dari masa ke semasa, kerana kita tidak mahu, siswa/i itu hanya cemerlang dari akademik sahaja, tetapi tidak dari aspek rohani, sosial, emosi dan sebagainya.

No comments: