Feature Top (Full Width)

Saturday, January 7, 2012

Tahniah PISMP Ambilan Januari 2012 !

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم dan selamat sejahtera kepada semua warga kampus.

Masih belum terlambat lagi untuk kita semua mengucapkan syabas dan tahniah kepada semua guru pelatih yang dahulunya pada semester lepas berada dalam PPISMP semester 3 dan pada hari ini, mereka semua kini berada dalam PISMP, memulakan lakaran kisah baru dalam pengajian yang sebenar selepas menyesuaikan dan mempersiapkan diri selama 3 semester yang lepas.

Sesi pendaftaran diadakan pada 4 Januari 2012 di Dewan Dato' Razali Ismail pada jam 8 pagi.
Seawal jam 7.45 pagi, sudah ramai yang hadir menunggu di dataran dewan menunggu sesi pendaftaran bermula, kerana semangat untuk memulakan semester baharu masih lagi membara.

Sepanjang pendaftaran berlangsung, kaunter pendaftaran dibuka mengikut bilangan kelas untuk memudahkan proses pembayaran yuran serta pengagihan borang maklumat diri dan borang maklumat kad pelajar.



Alhamdulillah, sesi pendaftaran berjalan dengan lancar dan kemudiannya diteruskan dengan aktiviti yang lain seperti taklimat, LDK, sesi bersama mentor dan lain-lain lagi.
Program pengurusan pelajar baharu ini berterusan sehingga hari Khamis, 5 Januari 2012.

Antara sesi yang menarik sepanjang hari pengurusan pelajar baharu ini ialah penekanan tentang disiplin dan juga imej sebagai seorang guru. Para pelajar diterangkan tentang tatacara dan kod pemakaian profesion sebagai seorang guru keluaran IPG yang berkualiti. Apakah jenis pakaian yang diberkan dan yang tidak dibenarkan serta etika imej kendiri pelajar seperti rambut dan baju/seluar/tali leher/skirt yang sesuai.





Semoga semuanya akan terus bersemangat mengharungi pengajian yang baru saja bermula.
Perjalanan masih panjang, bara azam dan iltizam yang dipasakkan hari ini perlu terus menyala bagi memastikan semangat untuk mencapai kecemerlangan dalam pengajian tercapai dan seterusnya cita-cita untuk menjadi seorang pendidik tercapai.

-XPJPP-

No comments: